Péče o dětského pacienta

K malým pacientům přistupujeme vždy s trpělivostí.

Milí rodiče,

Chystáte se s Vaším dítětem na návštěvu zubní ordinace? Byli bychom rádi, aby návštěva proběhla hladce a v tom nám můžete pomoci i Vy:

• Termíny návštěv především u malých dětí naplánujte na denní dobu, kdy dítě nebývá unavené, ospalé a hladové. Také i počínající příznaky nachlazení a jiných onemocnění návštěvu většinou zkomplikují.

• Chcete-li dítě předem připravit na ošetření, zvolte jednoduchý popis odpovídající věku bez komentáře vlastních nepříjemných zážitků.

• Nepoužívejte věty typu „nic nebolí“, „jen se podívají“, „nic se dělat nebude“. Dítěti vše podrobně a trpělivě vysvětlíme, vždy bude vědět co ho čeká.

• Dovolte Vašemu dítěti, aby si s sebou vzalo oblíbenou hračku.

• Během ošetření je potřeba, aby dítě cítilo vaši přítomnost i podporu, ale zároveň jste zůstali v pozadí.

Do péče registrujeme děti našich pacientů a to do věku dvou let. Starší děti (i našich registrovaných pacientů) přijímáme dle aktuální kapacity, již tedy ne „automaticky“.

Kdy je správný čas na první návštěvu zubního lékaře?

Dítě by mělo navštívit zubního lékaře, jakmile se mu začne prořezávat první zoubek, nejpozději však v jednom roce. Poté dochází pravidelně každého půl roku na kontrolu.

První návštěva je především informativní, slouží k seznámení dítěte s prostředím.

Při první návštěvě neprovádíme žádné výkony, pouze zběžně zkontrolujeme, jaké zoubky již prořezaly. Naší hlavní snahou je odbourávat u dětí strach z ošetření zubním lékařem. Proto volíme pomalou cestu plnou trpělivosti a podrobného vysvětlování.

Za stav zoubků Vašeho dítěte jste zodpovědní Vy jako rodiče, proto je důležité abychom Vás včas naučili, jak o zoubky pečovat – jak je čistit, na co klást důraz a čeho se vyvarovat. Naším společným cílem je zabránit vzniku zubního kazu, případně zachytit kaz včas a předejít akutním bolestivým komplikacím či předčasným extrakcím dočasných zubů.

Proč je důležité starat se i o dočasné zuby?

V případě předčasné ztráty dočasného zubu či ponechání kazem destruovaného zubu dochází:

1) Ke změně polohy ostatních zubů v zubním oblouku či může docházet k problémům s prořezáváním stálých nástupců. To vede ke zvýšenému riziku ortodontické léčby v budoucnu.

2) K zánětu dásní a zápachu z úst. Pokud se jedná o přední zuby, přidružuje se také estetické hledisko.

3) K vytváření nevhodného prostředí pro prořezávání zubů stálých. V prvních dvou letech po prořezání zubu je riziko vzniku zubního kazu nejvyšší, jelikož dochází k postupnému „dozrávání“ skloviny.

Ceník: Preventivní prohlídky, výplně (skloionomerní cementy a v indikovaných případech Amg) jsou hrazeny zdravotními pojišťovnami.